b-saila
PSIKOSOZIOLINGUISTIKA
ZERGATIK EUSKARAZ? XI. Gerriko Ikarlan-beka. Maite Otegi Jauregi.
Goierriko euskaltegietako ikasleen motibazioak. Ikerketa psikosoziolinguistikoa. Maite Otegi Jauregi. Edukia:
I. Ikerlanaren oinarri teorikoak. Motibazio teorikoak. Aniztasun teorikoa. Motibazio teorien aplikazioa bigarren hizkuntza eskuratzeko orduan. Planteamendu psikologiko soziala. Identitatea. Kulturazioa. Sare soziala. Ukipen egoeran dauden hizkuntzen erabilera-maila.
II. Ikerketaren diseinua. Helburuak. Hipotesiak. Aldagai demolinguistikoak. Aldagai psikologikoak eta psikosoziolinguistikoak etab., etab.
III. Azterketa kuantitatiboaren emaitzak. Aldagai demolinguistikoen deskribapena. Sexua. Adina. Jaiolekua. Bizilekua. Euskararen ezagutza-maila etab., etab.
IV. Azterketa kualitatiboaren emaitzak. Ikasteko arrazoiak. Ikas-prozesua. Erabilera. Euskararekiko jarrerak.
V. Ondorioak. Hipotesiei buruzko ondorioak. Ikasitakoa erabiltzeko zailtasuna eta oztopoak. Etorkizunari begira. Euskararen irakaskuntza motibatzailea sustatzeko aholkuak. Etorkizunerako ikerketa ildoak eta gogoeta bideak, oso-oso bibliografia oparoa, 24x17, 199 or., Nafarroa, 2006.